Naprawa pomp wtryskowych i najczęstsze awarie.

W dzisiejszym poradniku przedstawimy najczęstsze awarie pomp wtryskowych, przebieg naprawy i orientacyjny koszt naprawy.

A więc, jakie są typowe awarie pomp starszego typu? Niemożność uruchomienia silnika – powodem może być uszkodzenie wałka pompy lub awaria zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Co do pompy rzędowej, powodem może być też zatrucie przez brak oleju. Możliwe, że w pompie znalazły się też opiłki metalu. Problemy z rozruchem zimnego silnika, tutaj powodem może być awaria wałka, uszkodzenie krzywki, brak pracy ze strony jednej sekcji pompy lub zużycie eksploatacyjne zespołu tłoczącego. Wymienione wcześniej skutki awarii tyczą się też problemów z rozruchem ciepłego silnika. Następnie mamy utratę mocy przez silnik – zatrata lub odłączona jedna z sekcji pompy rzędowej, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia paliwa lub zanieczyszczona pompa. Powodem falowania obrotów silnika mogą być opiłki w pompie lub uszkodzony zawór regulacji ciśnienia.

Stosowanie zanieczyszczonego oleju napędowego powoduje jedne z najczęstszych usterek pomp wtryskowych. Tak samo jak:

  • awarie elektryczne zaworów
  • nieterminowa wymiana oleju
  • zużycie mechaniczne elementów po dużych przebiegach
  • nieterminowa wymiana filtra paliwa
  • awarie elektroniki w pompach ze sterowaniem elektronicznym EDC

W temacie naprawy pompy – fachowcy najpierw muszą dokładnie sprawdzić jej stan. W tym celu sprawdzają wszystkie połączenia pod kątem szczelności i uszkodzeń mechanicznych. Jeśli jednostka napędowa się uruchamia – kontrolują barwę spalin, poziom hałasu i stabilność. Sprawdzają także stan filtra paliwa i filtra powietrza. Dokonują dokładnych pomiarów kąta wyprzedzenia wtrysku oraz ciśnienia paliwa tłoczonego przez pompę. Jeśli nasza pompa nie przejdzie testów, fachowiec demontuje pompę z silnika, następnie dokładnie ją bada.

Możecie wtedy kupić nową pompę lub zdecydować się na regenerację posiadanej. Wielokrotnie tańsza jest oczywiście regeneracja naszej pompy. Przynosi też spodziewany efekt i nasze auto wraca do pełnej sprawności. Dostępność pomp jest bardzo duża – także spokojnie 🙂

Koszt regeneracji – zazwyczaj w przedziale od 500 do 600 złotych. Naprawa obejmuje wymianę uszkodzonych elementów, wymianę uszczelnień na nowe, czyszczenie pozostałych elementów oraz regulacje i montaż.

Na dzisiaj to już wszystko o pompach wtryskowych i ich awariach, mamy nadzieje, że odpowiedzieliśmy na wszystkie nurtujące was pytania, a w następnych poradnikach możemy poruszyć kwestie części Iveco 🙂

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.