czw.. sty 27th, 2022

Spam jest zawsze obecny w naszej skrzynce pocztowej i prawdopodobnie twój folder „Spam” ma teraz tysiące wiadomości, gdy to czytasz. Już sam fakt, że potrzebujemy nawet folderu ze spamem, mówi nam, że jest problem. Jesteś jednak sprytnym nawigatorem swojej skrzynki odbiorczej i doświadczonym koneserem zagranicznych wiadomości. Problem w tym, że ktoś z twojej rodziny zdecydowanie nim nie jest. Może to twoja matka lub ojciec, wujek, a nawet przybrany krewny. Oto kilka rad, które możesz ich pożyczyć, aby zapewnić im bezpieczeństwo.

Zawsze weryfikuj nadawcę

Wiadomość e-mail od kogoś, kogo nie znasz, nagle pojawiająca się w Twojej skrzynce odbiorczej bez ostrzeżenia, to czerwona flaga. Zazwyczaj, gdy otrzymujemy e-mail od przyjaciół i klientów, dotyczy on tematu, o którym aktywnie dyskutujemy, więc gdy nie masz pojęcia o nadchodzących mailach i żadnego się nie spodziewasz – to może być oszustwo. Jeśli w e-mailu znajduje się link, prawie zawsze jest to oszustwo. Nawet jeśli hacker trafi na przedsiębiorce, który potrzebuje sprzęt BHP – odzież robocza czy nie, nie warto. Hakerzy i nikczemnicy mogą czasami przejąć czyjeś konto e-mail i po prostu zacząć spamować wszystkie swoje kontakty nikczemnymi linkami, które wydają się bezpieczne, ale umieszczają złośliwe oprogramowanie w twoim systemie lub gorzej. Na szczęście ta taktyka jest łatwa do przeciwdziałania, ponieważ możesz po prostu zweryfikować, czy osoba, która Twoim zdaniem wysłała wiadomość e-mail, rzeczywiście miała na myśli jej wysłanie.

Zawsze sprawdzaj linki w e-mailach – tylko nie klikaj!

Zgodnie z ogólną zasadą najbezpieczniej jest nigdy nie klikać żadnych linków w wiadomościach e-mail, nawet jeśli wydaje Ci się, że znasz ich źródło, a później okazuje się, że się myliłeś. Właśnie przez klikanie w linki, dużo osób pada ofiarą hackerów.